april 15, 2018

VIP och lojalitetsprogram inom nätcasino – detta bör finnas med!

När det gäller bonusar i casinovärlden handlar mycket om välkomstbonusen, alltså det erbjudande som nästan alla casinon kör med och som syftar till att locka nya spelare att registrera ett konto på casinot. I den här texten ska vi istället titta lite närmre på så kallade VIP- och lojalitetsprogram. Det är bonusar som skapar mervärden för de trognaste spelarna och de som helt enkelt omsätter mest pengar. Hur ska man utforma ett sådant erbjudande? Läs vidare så får du förhoppningsvis svaret på frågan.

Ge personligt bemötande

Att sitta ensam framför datorn och spela på ett casino online kan vara en ganska karg och egendomlig upplevelse. Kontrasten blir stor när man kontaktas personligen av någon som lär känna en och kan ge extra bra service. Att få just en personlig kontaktperson är för många den stora grejen med ett lojalitetsprogram. När en sådan kontakt är upprättad kan casinot utveckla individuella bonusar som gäller på just de spel som personen i fråga är mest intresserad av. Det är ett stort mervärde som inte innebär extra utgifter för casinot. I detta ingår även att man som storspelare ska kunna få snabbare utbetalningar än vanligt.

Programmen bör vara indelade i nivåer

De allra flesta lyckade lojalitetsprogram har flera steg där spelaren avancerar mot bättre och bättre förmåner genom att omsätta större och större belopp. Det skapar ett starkt incitament till att spela mer och kanske nå den allra högsta nivån till slut. Det måste finnas många olika förmåner som kan bli bättre och bättre för att ett sådant system ska fungera.

Vad kan man då ha för olika belöningar i ett graderat system? Cashback är populärt. Det betyder att man får tillbaka en viss procent av vad man spelat för varje månad. Procentsatsen kan öka för varje nivå man tar sig till. Något annat som brukar vara väldigt uppskattat är inbjudningar till events och en möjlighet att vinna resor.

Personlig kontakt och något att se fram emot

Med något att se fram emot menar vi nästa steg i lojalitetsprogrammet. Ett program indelat i nivåer bygger på solid forskning om människans egna belöningssystem. Det är naturligt att vilja ta sig till nästa nivå, särskilt om man i och med det får ta del av bättre erbjudanden. Storspelare som tar sig in i ett lojalitetsprogram bör också få en personlig kontaktperson. Extra god service är en belöning i sig men ger också casinot en chans att inspirera sina viktigaste kunder så att de fortsätter att spela hos dem.

En upplevelse utöver det vanliga

    Selin Lindholm

    Click Here to Leave a Comment Below

    Leave a Reply: